ZAYIFLAMA İLAÇLARI ÖLDÜRÜYOR!

Beyin iştah merkezini baskılayan zayıflama ilaçlarının yan etkiler gösterdiği ve özellikle ergenlik yaşındakileri tehdit ettiği belirtildi.

Ege Üniversitesi Çocuk Acil Bölümü Başkanı Doç. Dr. Ulaş Saz, İzmir’in Karşıyaka ilçesinde zayıflama hapı kullandıktan sonra fenalaştığı ileri sürülen ve hayatını kaybeden lise öğrencisi Belgin Elmalı’nın (15) kesin ölüm nedeninin henüz bilinmediğini, ancak obezite tedavisinde kullanılan bazı ilaçların ölümcül sonuçlara yol açtığının bilindiğini söyledi.

“Sibutramin hidroklorür monohidrat” içerikli ilaçların ölümlere yol açması nedeniyle 2010 yılının Ekim ayında tüm dünyada yasaklandığını hatırlatan Doç. Saz, yine de Çin’de üretilen aynı içerikli ilaçların internet üzerinden satın alınabildiğine dikkati çekti.

Çocukların ve gençlerin kolayca ulaşabileceği bu ilaçların anfetamin içermeyen iştah baskılayıcı olarak etki gösterdiğini, antidepresan özellikler taşıdığını da söyleyen Saz, 1 – 2 saatte emilen bu ilacın 3-4 saatte tüm vucuda yayıldığını dile getirdi.

Kısa sürede zayıflatan ilaçların 24 saatte de öldürebildiğini söyleyen Saz, “Kullanımı yasak olan bu ilaçlar, kısa sürede tansiyon, nabız ve ateş yüksekliğine, ciddi karaciğer yetmezliğine neden olabiliyor. Hasta havale geçirerek ölebiliyor. Muhtemelen bu çocuğun da kalbini ya da beynini etkilemiş olabilir” diye konuştu.


-------- Sponsorlu İçerikler --------

Saz, “sibutramin hidroklorür monohidrat” içerikli ilaçların başka kod isimlerle de internet üzerinden satılabileceğini anlattı.

Kaynak : AA


-------- Sponsorlu İçerikler --------


-------- Sponsorlu İçerikler --------